چتر ساماندهی "خانه های نور" در شهر شوقان، فعالان قرآنی را گرد هم آورد
چتر ساماندهي "خانه هاي نور" در شهر شوقان، فعالان قرآني را گرد هم آورد

چتر ساماندهی "خانه های نور" در شهر شوقان، فعالان قرآنی را گرد هم آورد

نشست قرآني با هدف تبيين «مسجد، پايگاه قرآني» و اجراي طرح بزرگ استاني "خانه هاي نور " در شهر شوقان با حضور مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي و فعالان کانون هاي مساجد اين شهر برگزار شد.
شناسه خبر : 61492 تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۷:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ طرح استانی "خانه های نور" و  ساماندهی و ارتقاء محافل و دورهمی های قرآنی خانگی، با حضور دکتر«تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، در شهر شوقان در جمع اهالی مسجد این منطقه تبیین شد.

 

«تقی صادقی»، در این نشست که به همت کانون فرهنگی هنری رأفت شوقان برگزار شد، به اهمیت نقش مسجد و اولویت مسجد محوری در برنامه ها پرداخت و و  رویکرد بازگشت به مساجد و رونق شبانه روزی خانه های خدا را مورد توجه و اولویت اصلی حوزه فرهنگ و هنر نام برد.

وی ضمن حمایت از برنامه های ارزشمند و طرح های اثرگذار مسجدی  از تلاش ها برای راه اندازی بنیاد شهید امانی- تنها شهید خبرنگار استان- خبرداد و گفت: این بنیاد در قدم های اول راه اندازی است و طی آن با سه حوزه آموزش، تولید و رویداد در تلاشیم تا با حمایت از برنامه های مردمی و فرهنگی، بتوانیم در جهت توسعه فرهنگ اقدام کنیم.

 

صادقی، توجه به  فعالیت های قرآنی و رونق بخشی به این حوزه محوری با تدوین و اجرای طرح "خانه های نور" را توضیح مختصری داد و افزود:  قصد داریم با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد در 300 نقطه استان این طرح اجرا شود.

وی در توضیح بیشتر افزود: فعالیت ها با رونق بخشی به محافل قرآنی خانگی در  چهار  سطح  روخوانی، روانخوانی، تفسیر و تجوید شاهد تربیت قاریان و حافظان قرآنی باشیم و نتیجه  آن را در برگزاری مسابقات قرآنی و معرفی استعدادهای جدید  در این زمینه شاهد باشیم.

حجت الاسلام «عباس سرشته»، معاون فرهنگی هنری و نیز «رضا رضایی»، معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست حاضر بودند و نکات اجرایی لازم را برای حاضران بازگو کردند.

گفتنی است؛ در این نشست فعالان قرآنی و مدیران کانون های مساجد حاضر ضمن ارائه نقاط نظر و پیشنهادات، خواستار حمایت بیشتر از فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد شدند.

 

پایان/